waarom een freelance online marketeer inhuren

Online marketing is natuurlijk niet meer weg te denken binnen de complete communicatie- en marketingstrategie. Zelf werk ik als online marketeer en merk ik dat veel bedrijven samenwerken met externe bureaus om hun online marketing op te zetten of te verbeteren. En dat is natuurlijk prima als het bureau voor jouw bedrijf groei realiseert. Maar heb je weleens nagedacht over wat je precies inkoopt bij een bureau? Koop je bij een bureau kennis, capaciteit of beide in? Wat gebeurt er bij een investeringstop? Is de kennis dan gewaarborgd en dus intern aanwezig? Misschien nog wel het belangrijkste; leveren de investeringen jouw bedrijf voldoende resultaten op? Wat gebeurt er bijvoorbeeld met je ROI als de overheadkosten met 50% dalen? Vanuit deze vragen zal ik het verschil beschrijven tussen de waarde van een freelance online marketeer en die van een online marketingbureau.

 

Kennis waarborgen

Een freelance online marketeer is vaak een generalist met 1 of 2 specialisaties. Hij of zij kan een bedrijf helpen met de online strategie of het optimaliseren van kanalen. Ikzelf vind persoonlijk contact tijdens een samenwerking zeer belangrijk. Zo kan ik precies laten zien wat ik aan het doen ben en waarom. Daarnaast kan een online marketeer een team ondersteunen. Hierdoor zal er direct kennisoverdracht plaatsvinden. Als bedrijf investeer je dus niet alleen in de executie van online marketing, maar ook in de groei van jouw medewerkers.

 

Minder overheadkosten

Freelancers zijn over het algemeen goedkoper dan online marketingbureaus. De kosten voor een bureau liggen tussen de €125 á €175,-  en voor een freelancer tussen de €50,- en €90,-. Daarnaast heb je altijd één vast contactpersoon die precies weet wat de wensen zijn van jouw bedrijf. Hierdoor zal de communicatie vaak ook soepeler verlopen.

 

Geen werknemerskosten

Veel ondernemers kiezen voor verschillende specialisaties binnen hun bedrijf bewust voor het inschakelen van meerdere freelancers. Ondernemers zitten niet vast aan (langlopende) contracten, hebben geen sociale lasten en kosten voor ziekteverlof of vakantiegeld. Een bedrijf kan hierdoor kennis en ervaring inzetten wanneer ze het nodig hebben.

 

Ervaring

Freelancers online marketeers werken voor verschillende bedrijven. Zij komen direct in aanraking met medewerkers bij een bedrijf, proeven de bedrijfscultuur, hebben goed zicht op de doelgroep en weten daardoor exact hoe ze daarop in kunnen spelen. Dit heeft een positief effect op de kwaliteit van bijvoorbeeld de targeting, tone-of-voice in advertenties en inzet van kanalen.

 

Freelance online marketeers zijn ondernemers

Freelance online marketeers zijn echte ondernemers. Ze zijn zich bewust van het feit dat een bedrijf streeft naar maximaal resultaat tegenover de best mogelijke ROI. Uiteindelijk verdienen freelancers hun boterham met het resultaat dat zij voor een bedrijf boeken. Ze krijgen niet elke maand hun loon gestort, maar moeten altijd streven naar resultaat om van toegevoegde waarde te zijn voor een bedrijf. Freelance online marketeers hebben overtuigingskracht, kunnen mensen inspireren, hebben een sterke visie en zijn integer. Belangrijke competenties in de samenwerking met andere ondernemers.

 

Inzicht in werkzaamheden

Freelance online marketeers kunnen werken op locatie. Daarnaast is er altijd contact met dezelfde persoon. Hierdoor hebben bedrijven goed zicht op de werkzaamheden. Daarnaast zal een data-gedreven online marketeer, wat in mijn ogen iedere marketeer moet zijn, altijd zijn werkzaamheden en resultaten rapporteren aan de opdrachtgever.

 

Een freelance online marketeer inhuren?

Ben je benieuwd wat een freelance online marketeer voor jouw bedrijf kan betekenen? Ik kom graag een keer langs. Natuurlijk vrijblijvend!
Plan hier een afspraak of neem contact op via onderstaande gegevens.

Contact:
Telefoon: 06-15949865
Email: info@ferdidebeen.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *